评论列表
  1. 无忧资讯 /
  2. 本地 /
  3. 哈珀表示:经贸关系若伤中国损失更大 /
  4. 全部评论 /

哈珀表示:经贸关系若伤中国损失更大

阅读全文
Focus is always focusing on the culture revolution, and all bad things that China was and is suffering. That is the one more additinal differece between you two. English is nothing but a communication tool, we don't even try to show it off in front of all our chinese readers no matter whether they can fully understand your meanings or not, because of the sense of communicating. To respect all others, and to respect Chinese culture, please do your best to say your stuff clearly in CHINESE, which is the only all chinese understandable language, if you really have some points to express. 最初由 Sedona 发布: Focus, you and I always share very different views and mindset/philosophy. You use stronger language while mine is relatively softer. There is one thing in common though: both of us use English. I don't know your reason(s). Mine are English typing speed and my work environment. I have received a few attacks that I use English at 51. Unfortunately, Chinese are not as inclusive as Canadians. 51 is perceived as a "territory" or a "colony" of Chinese living in Canada, so no English is welcome. This narrow mindset of exclusiveness can explain why lots of Chinese immigrants are having difficulties in Canada. We exclude English users, mainstream social and legal systems, people of colors and those with a different sexual orientation. We also don't want to learn from others. Language is not a tool only; it is a reflection of the culture. The longer you stay in Canada, the more fluent your English will be. Your English will reflect your integration to Canada and acceptance of the local culture. Rejection of English to a certain extend is a result of the rejection of the local culture. In equity laws in Canada, we have to accept other languages for example including Vietnamese, unless the use of other language will cause undue hardship. If English causes us undue hardship, Canada is not the place for Chinese immigrants. It is time for you and me to consider to "get lost". Chinese immigrants can continue to foster their "ignorance" (no offense to anyone, so I quoted the word) within their closed system. That is, however, not in our community's best interest.
回复
最初由 sunny2008 发布: 前两天曝光北京烤鸭酱加什么甜味素(不知是不是以前的糖精),有害的,追踪到厂家呢,厂家说不加不甜。加白糖成本高。 这些垃圾食品,最好不要引进加拿大。 如果要甜可以用:白糖,糖精,甜蜜素或甜味素,蛋白糖和另一种不记得名字的纯天然材料,白糖,糖精,甜蜜素或甜味素都有问题,蛋白糖比较好,不残留体内,安全,大约是10多倍白糖甜度,又无热量,在加拿大用什么没有研究,但肯定用白糖的少,易引起肥胖. 甜蜜素或甜味素是白糖的代用品,是可以用的,因积存体内,较难排泄,所以长期用不好,在烤鸭酱里补充一些是合理的,甜味更好,后味不发酸,所以别奇怪,如果用蛋白糖就毫无问题了,成本稍高但比白糖低!可能厂家不知道,如用那种天然的,很甜,味正,安全但很贵.
回复
最初由 嘉语 发布: 回复:回复:回复:送你一句,朱镕基讲过的话: ----------唉!--------- 加拿大的纸浆中国是要的。----但只是中国市场的一点点,九牛一毛. 加拿大的矿石中国是要的。----中国不愿用自己的,买多少算多少! 加拿大的化肥中国是要的。----不是农民,没听说!kidding! 加拿大设计的火车中国是要的。----那一辆是加拿大设计的? 加拿大设计的核反应堆中国是要的。---是谈了,有没买就不知道? 拿大的机电设备中国是要的。----那是一亿头牛之一毛! 加拿大的通讯设备中国是要的。---是摩托罗拉还是挪鸡鸭? 😊 😊 😊 😊 😊 加拿大钾肥从80年代就进入中国市场了,中央电视台有中文广告,那时介绍外国产品的广告很少.播了好长一段时间.中国市场的高档面粉如饺子粉主要是加粉.中国纸浆市场的木浆主要来自俄国和加拿大,俄国有几个中资的木浆厂,有人说加拿大也有.中国人在加拿大设的再生原料场不少,就地分类加工,发往国内.现在国内除了人和资金啥都缺.国外有啥都能卖,你没见世界上的人一窝蜂地往中国跑.作为一个这个时代能移民加拿大的中国人多幸运和自豪啊.
回复
前两天曝光北京烤鸭酱加什么甜味素(不知是不是以前的糖精),有害的,追踪到厂家呢,厂家说不加不甜。加白糖成本高。 这些垃圾食品,最好不要引进加拿大。
回复
最初由 sunny2008 发布: 我搞不懂,当我接触到有呛人气味的纺织品时,我是非常反感的, 暗残也就算了,谁叫自己不精明, 这明残?当好东西进?我很同情那些在这样的贸易公司做理货的同胞,呛死人了,无形杀手。
回复
最初由 嘉语 发布: 当然,太差的,也不知道用了什么? 还听说有用头发做酱油的,骇人听闻啊! 据说香港人爱吃的发菜里面掺有死人头发。 😕
回复
当然,太差的,也不知道用了什么? 用前先用开水 煮一下,ok, 还听说有用头发做酱油的,骇人听闻啊!
回复
最初由 嘉语 发布: 我是搞化工的,甲醛是一种溶剂,不会单独使用,因为贵和不安全,常常含在其他溶剂中带入制造过程,在涂料中,其他种类的溶剂往往比甲醛贵,所以偷工减料的机会是加大甲醛含量,降低成本,在用胶量较大的其他行业,如复合地板也是如此. 而在印染行业,大量使用无机染料,便宜效果还好,少量用有机染料,需要溶剂,往往会有甲醛混入,但在印染过程因高温已基本挥发干净,不存在甲醛污染问题,染色剂的污染目前不是特别原因也是不要考虑的,安全的,这是为何中国纺织品全球畅销的主要原因. 不要看到化工产品就认为有污染,就有危险,你吃的盐,味精是食品但也是化工产品,尽管生活中不愿意这么看. 我搞不懂,当我接触到有呛人气味的纺织品时,我是非常反感的,第一直觉是想起了以前国内报道过的装修材料释放有害气体致人白血病的报道,至于是装修材料中什么成份,我记得不请了,印象中是甲醛,也许不对。
回复
最初由 嘉语 发布: 我是搞化工的,甲醛是一种溶剂,不会单独使用,因为贵和不安全,常常含在其他溶剂中带入制造过程,在涂料中,其他种类的溶剂往往比甲醛贵,所以偷工减料的机会是加大甲醛含量,降低成本,在用胶量较大的其他行业,如复合地板也是如此. 而在印染行业,大量使用无机染料,便宜效果还好,少量用有机染料,需要溶剂,往往会有甲醛混入,但在印染过程因高温已基本挥发干净,不存在甲醛污染问题,染色剂的污染目前不是特别原因也是不要考虑的,安全的,这是为何中国纺织品全球畅销的主要原因. 不要看到化工产品就认为有污染,就有危险,你吃的盐,味精是食品但也是化工产品,尽管生活中不愿意这么看. 纺织品中有一种荧光剂(着色剂),对人体有害,在西方国家用其他化学品代替,但成本高。在中国一些工厂大量使用,所以表面上看起来成本低。
回复
最初由 sunny2008 发布: 类似甲醛的散发性气体,好比你家装修,有些涂料是有问题的,住进去容易导致白血病。 一般布料是通过染色印花整理的漂漂亮亮你买回家来用,看厂家选择什么样的染色剂了,染色剂等是化工材料,选的不好,又减省必要的处理,对人是有伤害的。 友情提示:吃的用的不要图便宜,不仅是好不好看的问题,是你的身体会受到伤害。 我是搞化工的,甲醛是一种溶剂,不会单独使用,因为贵和不安全,常常含在其他溶剂中带入制造过程,在涂料中,其他种类的溶剂往往比甲醛贵,所以偷工减料的机会是加大甲醛含量,降低成本,在用胶量较大的其他行业,如复合地板也是如此. 而在印染行业,大量使用无机染料,便宜效果还好,少量用有机染料,需要溶剂,往往会有甲醛混入,但在印染过程因高温已基本挥发干净,不存在甲醛污染问题,染色剂的污染目前不是特别原因也是不要考虑的,安全的,这是为何中国纺织品全球畅销的主要原因. 不要看到化工产品就认为有污染,就有危险,你吃的盐,味精是食品但也是化工产品,尽管生活中不愿意这么看.
回复
记得以前有个帖子说童装有致癌物什么的,不知道那染色剂(包括印花用的材料)里面有什么,怕只怕不按标准作.
回复
1. 布料中的甲醛来自防霉液, 微量, 对身体健康不利,但是影响很小. 布料或成衣出厂前都有这道工序, 这是国际惯例. 新做窗廉或新买回的成品窗廉最好先用清水飘洗一下, 不洗也没大问题. 2.装修的醛类(例如甲醛)主要来自胶合板的粘合剂, 廉价胶合板的粘合剂的甲醛含量高, 溢出时间长(时间越短对使用的人越好, 月安全). 3.装修的另一个主要有害气体是苯类(国内叫三苯含量), 它们就是白血病的原凶, 来自涂料和天那水. 最常见的是二甲苯, 它们的毒害比醛类更厉害. 一般来说, 涂料(包括水性涂料)都含有这类物质, 但是, 低毒或称无毒涂料的含量很少或溢出时间很短, 对使用者有利. 加国的情况一样, 在装修买材料时要了解清楚它们的成分, 便宜没好货.
回复
最初由 focus 发布: May be you shouldn't visit a .ca site, most people are bilingual in Canada. For a 100% chinese site i suggest you visit .cn site such as sina, sohu, etc. Well actually i am doing you folks a big favour by giving you the bitter medicine, it takes me time and effort to post comments here but if you don't want to read it all you have to do is to move your mouse an inch or so downward. A country as big as Canada (or china) and for a site (51.ca) that's read widely from coast to coast, you can't even accomodate an inch of free space for people with different opinion? Is our 胸怀 too 狭隘 or what? Focus, you and I always share very different views and mindset/philosophy. You use stronger language while mine is relatively softer. There is one thing in common though: both of us use English. I don't know your reason(s). Mine are English typing speed and my work environment. I have received a few attacks that I use English at 51. Unfortunately, Chinese are not as inclusive as Canadians. 51 is perceived as a "territory" or a "colony" of Chinese living in Canada, so no English is welcome. This narrow mindset of exclusiveness can explain why lots of Chinese immigrants are having difficulties in Canada. We exclude English users, mainstream social and legal systems, people of colors and those with a different sexual orientation. We also don't want to learn from others. Language is not a tool only; it is a reflection of the culture. The longer you stay in Canada, the more fluent your English will be. Your English will reflect your integration to Canada and acceptance of the local culture. Rejection of English to a certain extend is a result of the rejection of the local culture. In equity laws in Canada, we have to accept other languages for example including Vietnamese, unless the use of other language will cause undue hardship. If English causes us undue hardship, Canada is not the place for Chinese immigrants. It is time for you and me to consider to "get lost". Chinese immigrants can continue to foster their "ignorance" (no offense to anyone, so I quoted the word) within their closed system. That is, however, not in our community's best interest.
回复
最初由 小舟 发布: 回复:回复:送你一句,朱镕基讲过的话: 加拿大的纸浆中国是要的。 加拿大的矿石中国是要的。 加拿大的化肥中国是要的。 加拿大设计的火车中国是要的。 加拿大设计的核反应堆中国是要的。 加拿大的机电设备中国是要的。 加拿大的通讯设备中国是要的。 ----------唉!--------- 加拿大的纸浆中国是要的。----但只是中国市场的一点点,九牛一毛. 加拿大的矿石中国是要的。----中国不愿用自己的,买多少算多少! 加拿大的化肥中国是要的。----不是农民,没听说!kidding! 加拿大设计的火车中国是要的。----那一辆是加拿大设计的? 加拿大设计的核反应堆中国是要的。---是谈了,有没买就不知道? -----------------好像Ontario lake的湖水就被污染了,美国人就不喝他. 加拿大的机电设备中国是要的。----那是一亿头牛之一毛! 加拿大的通讯设备中国是要的。---是摩托罗拉还是挪鸡鸭? 😊 😊 😊 😊 😊
回复
最初由 嘉语 发布: 搞不懂:这甲醛如何从被单窗帘里出来? 值得去考究一下,别做了一个????的结论! 类似甲醛的散发性气体,好比你家装修,有些涂料是有问题的,住进去容易导致白血病。 一般布料是通过染色印花整理的漂漂亮亮你买回家来用,看厂家选择什么样的染色剂了,染色剂等是化工材料,选的不好,又减省必要的处理,对人是有伤害的。 友情提示:吃的用的不要图便宜,不仅是好不好看的问题,是你的身体会受到伤害。
回复
最初由 sunny2008 发布: 感觉不到的东西就算了,看得见闻的到的,也太明目张胆了吧。 你们是喜欢吃苏丹红,喜欢用释放类似甲醛气体的床单被罩窗帘的吧! 搞不懂:这甲醛如何从被单窗帘里出来? 值得去考究一下,别做了一个????的结论!
回复
不论加拿大对中国态度如何,加拿大值得中国学习的,中国还是要学。 中国人愿意学习其它国家的长处和优点,有些可以立即去做,有些要作为将来努力的目标。 只是加拿大需要懂得如何去做。 中国人欢迎建议、甚至是批评,只要它们是善意的、友好的、建设性的。 中国人也可以做出让步,如果你的要求是尊重人的、客气的、协商性的。 但是,对今天的中国人,采用任何凌驾于人的、狂妄无礼的、仗势欺人的做法,只能搬起自己石头砸了自己的脚。 最初由 Hahaha 发布: 我认为,哈珀的中国政策是失败的。面对一个巨大的市场,不懂得如何把握商机,总想把自己的意愿强加于人,到头来,钱没有赚到,关系又闹得很僵,真不懂哈珀图的是什么。 要想通过生意向中国人兜售加拿大价值观,此路不通。 加拿大应当好好学学美国人的务实精神。 经贸关系若伤,那就是两败俱伤。谈论谁的损失更大毫无意义。
回复
我认为,哈珀的中国政策是失败的。面对一个巨大的市场,不懂得如何把握商机,总想把自己的意愿强加于人,到头来,钱没有赚到,关系又闹得很僵,真不懂哈珀图的是什么。 要想通过生意向中国人兜售加拿大价值观,此路不通。 加拿大应当好好学学美国人的务实精神。 经贸关系若伤,那就是两败俱伤。谈论谁的损失更大毫无意义。
回复
最初由 focus 发布: May be you shouldn't visit a .ca site, most people are bilingual in Canada. For a 100% chinese site i suggest you visit .cn site such as sina, sohu, etc. Well actually i am doing you folks a big favour by giving you the bitter medicine, it takes me time and effort to post comments here but if you don't want to read it all you have to do is to move your mouse an inch or so downward. A country as big as Canada (or china) and for a site (51.ca) that's read widely from coast to coast, you can't even accomodate an inch of free space for people with different opinion? Is our 胸怀 too 狭隘 or what? I don't know who you are. I don't know if it is a typo or not: Canada (or china) If you like to speak English or type English, go ahead. That's your freedom. Don't forget to respect other people and use the correct case! 不知道你是何方人也。也不知用小写字母来表示中国是否笔误。你爱说爱敲英文,只管做好了。只是别忘了尊重他人,使用正确的拼写。否则,这里的51网上是没人喜欢你的。我可不想做你的英文老师。Even if you wanna pay. 😊 😝 这51网是中国人的网站,如果大家伙一个劲儿地比拼英文,读来实在不爽。尤其有许多同胞的英文错误百出,词不达意,更是没趣。所以本人也建议各为尽量写中文。要是你的电脑没法输入中文的话,那就另当别论了。
回复
最初由 --不--娃--娃-- 发布: do me a favour. 我要是想看english就不来51 May be you shouldn't visit a .ca site, most people are bilingual in Canada. For a 100% chinese site i suggest you visit .cn site such as sina, sohu, etc. Well actually i am doing you folks a big favour by giving you the bitter medicine, it takes me time and effort to post comments here but if you don't want to read it all you have to do is to move your mouse an inch or so downward. A country as big as Canada (or china) and for a site (51.ca) that's read widely from coast to coast, you can't even accomodate an inch of free space for people with different opinion? Is our 胸怀 too 狭隘 or what?
回复
MLGBD。纯粹是夜郎自大,一点常识都没有。我一直投保守党的票,看来是投给傻逼了。
回复
最初由 sunny2008 发布: 回复:送你一句,朱镕基讲过的话: 加拿大和中国一样都是加工厂,加拿大加工的东西中国要吗?中国能买加拿大些什么呢? 加拿大是中国的第10大贸易伙伴,是平衡的,不象中美贸易赤字那样大,从上月被印度取代,降为第11,不是好兆头.中国从加拿大进口,木材,纸浆,矿产品,石油及制品,再生原料,你家扔的瓶瓶罐罐废纸都运往中国.另外中国的环保大项目由加拿大公司和德国公司提供服务的不少,沈阳的地铁工程也由加拿大的工程公司主承包.中国不少的中高档住宅用的保安警报系统主要是就是多论多的DSC公司的产品.中国大城市不少高档酒店用加拿大DORE电梯,这个公司现在已被讯达收购了.总之,加拿大贸易对华贸易是重要的.
回复
最初由 focus 发布: International assistance is assistance but not the same as help? The content is quite valid but? That's quite confusing, the logic is very dis-oriented. All the information stated are merely facts which is all over the Free Press, it can be substantiated with as many links as you like. Is the United Nation and all western world saying things about china that's not true? It's time for you folks to broaden your readings and start to accept some different but factual opinions instead of keep cherrishing the good news and hide the bad. The quality of postings here are really, below any meaningful standard. do me a favour. 我要是想看english就不来51
回复
International assistance is assistance but not the same as help? The content is quite valid but? That's quite confusing, the logic is very dis-oriented. All the information stated are merely facts which is all over the Free Press, it can be substantiated with as many links as you like. Is the United Nation and all western world saying things about china that's not true? It's time for you folks to broaden your readings and start to accept some different but factual opinions instead of keep cherrishing the good news and hide the bad. The quality of postings here are really, below any meaningful standard.
回复
在这个新疆人被加拿大接受难民之前,已经被中国发出国际通缉了,这个人该被抓,中国能把他从其他国家给引渡过来,恰好证明了,中国政府对东突分裂分子一个严重打击,维护了中国的完整领土!这些论坛里的某些人,头脑混帐,根本就不知道维护你祖国母亲的尊严,尤其是领土上的尊严!借这个来攻击共产党?太幼稚了。中国共产政府这次做的非常对,我非常支持!!
回复
最初由 小舟 发布: 回复:回复:回复:sunny2008:以前你在回我的帖子时,我还以为你是故意捣乱 我再和北山讲话。 那你们俩说吧,我不做电灯泡了。
回复
最初由 小舟 发布: 回复:sunny2008:以前你在回我的帖子时,我还以为你是故意捣乱 51北山,对女人要温柔点、耐心点。她不懂你可以慢慢教嘛。 有理辨理,跟你辨理,关他啥事,请别跑题。
回复
最初由 小舟 发布: 回复:回复:回复:回复:回复:回复:回复:回复:回复:回复:送你一句,朱镕基讲过 再送你一句话:落后就要挨打。 尤其是一个资源丰富的国家,旁边还有一个需要他资源的强盗。 美国的土地也不小,总不会像日本对中国那样虎视眈眈吧!
回复
最初由 小舟 发布: 回复:回复:回复:回复:送你一句,朱镕基讲过的话: 那加拿大那么关心贸易顺差干什么? 干吗派商务代表团到中国去? 商务间的友好往来,那是人家的工作。 一旦以贸易相威胁,没商没量叫你放弃自尊,看看啥结果。
回复
最初由 小舟 发布: 回复:回复:回复:回复:回复:回复:回复:回复:送你一句,朱镕基讲过的话: 就业第一,京都协定第二呢。 那反对的人就是多嘛! 就这一块净土了。没必要追求发展。
回复
加载更多
x
x